we've been together.....

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath wedding Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

22 November 2013

supplement waktu hamil

assalammualaikum..

yeaaaahhh..hari ni dah jumaat..
besok weekend boleh g jalan2 dengan suami aku yg 
dah 3minggu tak jumpa,rindu!;)
tambahan lagi,start hari ni hingga ahad,
ada maternity expo kat mid valley..
dengar cter yg ni antara expo yg terbesar untuk 
sepanjang tahun 2013..
so,untuk bakal mummy n ada baby tu,
jom lah g beramai-ramai..^.^

eh,yg tadi tu intro aku je tu..
yg sebenarnya aku nak cerita tentang supplement yg aku
ambil sepanjang mengandung ni..
ada macam2 supplement yg aku makan dengan fungsi yg pelbagai..


1st of all,korang mesti nampak obimin pluz tu kan..
aku rasa b4 ni aku pernah cerita tentang sebab aku ambil
obimin pluz tu instead makan je new obimin yg klinik bagi..
aku pernah makan jugak new obimin tu tapi
since aku pernah minor bleeding masa awal2 pregnancy dulu,
member aku suruh try makan obimin pluz ni..
walaupun harga nya pricey skit tapi alhamdulillah,
aku serasi makan obimin ni..
tambah plak h.b n b.p aku maintain je sejak makan obimin ni,
so continue jela makan walaupun every month kena spend duit 
lebih skit untuk beli obimin pluz ni kat watson's..

then,aku makan jugak ostematrix dari shaklee tu..
sebab aku rasa sejak mengandung ni,
sembelit aku makin menjadi-jadi..
tambah plak aku kena makan iron tablet yg klinik bagi tu,
bertambah2 lah payah nak membuang sisa kumbahan badan..
ostematrix tu lebih pada kalsium n magnesium je,
tapi kalau makan ni,
aktiviti dalam toilet aku smooth je..
tak perlu dah duk bertapa dalam toilet tu lama2..
tambah lagi,makan ostematrix n minum susu pagi2 b4 g kerja,
aku langsung tak kena dah kaki krem malam2,alhamdulillah.. 
aku pun makan jimat2,
lepas bersalin nanti ostematrix ni boleh jadi 
salah satu milk booster..
kemain banyak kan benefit ostematrix ni kan..
so,kalau sape2 berminat,boleh la g cari ejen shaklee..("_")

pastu,aku makan jugak neurogain pb tu..
ramai ibu2 yg suggest kan makan neurogain ni..
orang kata minyak ikan baik untuk perkembangan
otak baby coz ada DHA n vitamin yg lain2 tu kan..
tapi aku tak makan hari2,
aku selang2 kan 2hr sekali coz nak jimat katanya..
boleh tahan 2bln utk sebotol tu,hahaha...;p

iron tablet tu opkos la klinik yg bagi..
nak tambah kan lagi source iron dlm pemakanan supplement
walaupun dlm obimin dah ada dah iron..
baby dah makin besar so demand utk iron pun akan bertambah..
that's y lah diaorang suruh aku makan jugak iron ni..
makin cantik lah h.b aku bila makan iron ni
even bau nya sangat busuk,haha..

kismis tu opkos lah baik untuk perempuan hamil..
tambah plak kismis doa,so tambah2 la baik kan..;)
aku makan jugak kurma tapi buat masa ni dah habis,
so tak makan lagi lah..
tunggu gaji nnti baru g beli sekali dengan air zam2..
susu kambing pun aku minum jugak,
kebetulan jumpa susu kambing pure dalam bentuk serbuk,
brand hiraq dan harganya jauh lebih murah dari hi-goat..
memang sedap n tak bau hamis langsung..
aku jumpa kat mydin,tempat lain xtau jual ke x..
cuma kena minum pagi2 coz kalau minum 
after dah makan something,
kepala aku akan jadi mabuk jap coz susu kambing kan panas skit..

itu jelah yg aku dapat share serba sikit dengan korang..
itu pun kalau ada yg sudi nak baca lah..huhu
at least aku tulis dalam blog,
boleh jadi kenangan sepanjang pregnant kan si little caliph ni..
besok2 lusa kalau pregnant lagi,
boleh refer cni je nnti..teeheeee
#kemain yg 1st blum kua dah fikir untuk anak seterusnya,
hahahahaaaa..;p

notakaki: kadang2 hidup perlu lalui waktu yg sukar dahulu,sebelum boleh temui satu titik yg penuh kebahagian dan kesenangan.. ^.^
 
 
 


2 comments:

Anonymous said...

singgah jgk balik cuti2 ni.. tq ke blog KA yer

Nia said...

Salam dear, baru baca komen kat blog saya. hehe..betul dear, saya ada jual shaklee jgk. Nnt try amek ESP jgk, bg tenaga utk bersalin, insya'Allah. ni pengalaman sendiri ni. hehe..